Welkom

Welkom op ons vijfde Floridablog. We vinden het leuk om een blog bij te houden van onze vakanties. Zo kan iedereen meegenieten en kunnen we zelf ook op elk moment terug kijken op onze vakanties. Veel leden van het Florida Forum hier, familieleden, vrienden, bekenden. Het is altijd weer heel leuk om jullie reacties te lezen! Zonder google account kan dat ook door " anoniem" aan te vinken. Als je je naam onder je bericht zet weten we alsnog wie de reactie gestuurd heeft en je hoeft dan niet in te loggen.

dinsdag 31 juli 2012

Wekiwa Springs en Altamonte Mall

Vandaag reden we richting Wekiwa Springs om daar kano's te huren. Meestal rijden we naar het nabijgelegen Kelly park om daar op grote tubes (binnenbanden van vrachtwagens) de stroom af te glijden maar dit leek ons ook erg mooi en leuk om een keer te doen.
Als je aan komt rijden is het meteen duidelijk: een prachtige omgeving en mooie natuur: hier houden we het wel even uit.
We huren twee kano's. Een voor Tim , Elise en Tess en een voor Rick mij en Jasmijn.
Het is een groot succes. Tim geeft instructies aan de meiden die hierdoor de bosjes in varen en dit natuurlijk op Tim af reageren. Ze gillen dat daar juist de alligators zitten en dat ze daar niet heen willen.....Neem van mij aan: je had er bij moeten zijn het was erg vermakelijk. Ik heb me rot gelachen.
Ik heb twee filmpjes op you tube gezet om een beetje een indruk te krijgen van de mooie omgeving.
We zagen: twee alligators, meerdere schildpadden, eekhoorntjes, hagedissen en prachtige vogels. Aangezien Rick "in training" is bedacht hij zich dat ik niet hoefde te roeien. Ach wat vervelend nu.........ik mocht genieten, foto's nemen en gezellig kletsen met Jasmijn terwijl Rick ons door de mangroves van Wekiwa leidde. Ik kan me iets vervelenders voorstellen op de maandagochtend. Na twee uur in de kano namen we nog een duik in het gedeelte waar gezwommen mag worden. IJskoud water maar heerlijk verkoelend.
In de namiddag op de terugweg reden we langs de Altamonte Mall ( tip van Robert Jan van het floridaforum) en inderdaad veel leuke winkels met uitverkoop.
's Avonds heerlijk gegeten en gelachen bij steakhouse The Outback.
Bij het zwembad van het Resort nog een duik genomen en in de Jacuzzi chillen. Het leven is goed in Orlando!







    







2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie omgeving is dat zeg, stoer hoor in het wild;)
    Handig ook dat je je "personal" roeier mee had!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hé wat leuk dit hebben wij begin juni ook gedaan. Het kano varen in Wekiwa springs is prachtig. De natuur is er zo mooi. Wat een lekker groot stuk vlees bij Outback, mmm.
    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen